Forrás: https://www.bbc.com/
A TikTok közösségi média platform betiltotta a különböző pénzügyi szolgáltatási termékek reklámozását, ideértve a befektetéseket és a kriptovalutát is. Ez azt is jelenti, hogy a platformon nem lesz több Dogecoin vagy egyéb mémcoin hype.
Szogorítja a TikTok a pénzügyi hirdetéseket
A TikTok márkához kötött tartalomra vonatkozó irányelvei szerint az összes pénzügyi szolgáltatás és termék promóciója globálisan tilos lett. Az új irányelvek kifejezetten megakadályozzák a felhasználókat abban, hogy pénzügyi termékekről szóló promóciós tartalmakat tegyenek közzé, függetlenül a földrajzi helytől. A TikTok márkához kapcsolt tartalomra vonatkozó irányelvei szerint az összes pénzügyi szolgáltatás és termék népszerűsítése ma már globálisan tilos, ami magába foglalja a pénzeszközök, a kriptovaluta, a deviza, a piramis konstrukciók, a befektetési szolgáltatások és a gyors meggazdagodás sémáinak posztolását.
Forrás: https://jungletopp.com/
A TikTok 2021-ben melegágya volt a Dogecoin (DOGE) hypenak, amikor is a felhasználók a Dogecoinnal kapcsolatos videókat osztottak meg annak érdekében, hogy minél több ember fektessen be a mémcoinba.
A Tik Tok aggályosnak véli, hogy a fiatal befektetőket esetleg félrevezessék. A Financial Conduct Authority aggodalmának adott hangot az online befektetéseket kereső fiatalok miatt, mondván, hogy a közösségi média részben felelős azért, hogy a fiatal befektetők túl sok kockázatot vállalnak befektetésekor. Martin Bamford, az Informed Choice ügyfélképzési vezetője elmondta: „Az én értelmezésem [TikTok] a közvetlen vagy közvetett módon szponzorált tartalmakat szorítja le, amelyek társított linkhez (affiliate) vezetnek, például egy kereskedési platformra való feliratkozáshoz és az ingyenes hozzáféréshez.
“Hatalmas mennyiségű márkához kapcsolt tartalmat látunk a TikTok-on, általában rosszul informált egyénektől, akik gazdagsági ígéretekkel csábítja a követőket. A valóságba pedig fizetett, jutalékos (affiliate) linkeken keresztül regisztrálják az embereket.” -nyilatkozta Martin Bamford, a Informed Choice ügyfélképzési vezetője
Hozzátette: „Még nem tudom, hogy az új szabályok milyen következményekkel járnak a szabályozott cégek és magánszemélyek számára, de úgy tűnik, hogy mindenkinek be kell tartani azokat. “Remélhetőleg még mindig van hely a tájékozott és korrekt pénzügyi oktatás számára a platformon, mivel ez az egyetlen legjobb módszer a csalók és sarlatánok elleni küzdelemre.” A múlt hónapban (június 21-én) a TikTok összefogva a Citizens Advice-val olyan videókat adott ki, amelyek arra összpontosítanak, hogy a felhasználók megalapozott pénzügyi döntéseket hozzanak és a lehető legtöbbet hozzák ki a kutatásból és megértsék a pénzügyi terminológiát.
Forrás: https://www.dexerto.com/
A TikTok úgy nyilatkozott, hogy segíteni kíván a felhasználóknak abban, hogy magabiztosak és figyelmesek legyenek a pénzügyi döntések meghozatalakor, valamint abban is, hogy miként férhetnek hozzá a megfelelő támogatáshoz és tanácshoz.
Növekszik a nyomás a tech cégeken
A Google és más internetes óriások egyre nagyobb nyomás alá kerültek, hogy lépéseket tegyenek a platformjaikon megjelenő átverési hirdetések miatt. A múlt hónapban a Google lépéseket tett a platformjain megjelenő pénzügyi csalások visszaszorítása érdekében, arra kényszerítve az összes pénzügyi szolgáltatást hirdetőt, hogy igazolja, hogy a Financial Conduct Authority engedélyezte működésüket. Egyébként a Google már 2018-ban betiltotta a kriptográfiai hirdetéseket, noha bizonyos követelmények teljesítéséig néhány entitás számára a tiltás egy részét megszüntette.
---
A blokklanc-info.blog.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.